PRESSRELEASE - Cibola förvärvar Storhogna Högfjällshotell & Spa

Cibola Holding AB (”Cibola”) har idag den 15 juli 2021 ingått avtal om att förvärva Storhogna Högfjällshotell & Spa i Jämtlands vackra fjällvärld. Övertagandet kommer att ske 1 september 2021, Cibola Holding AB kommer att förvärva både fastigheten och rörelse. Säljare är Charlotte Mannerson och Anders Treschow genom deras ägarbolag.

Cibola breddar nu sin portfölj med en tredje anläggning och kommer från i höst kunna skapa attraktiva erbjudanden i storslagen och lättillgänglig fjällmiljö. Förvärvet passar väl in i Cibolas ambition att expandera inom segmentet destinationshotell, första förvärvet skedde i våras, av hotellfastigheten Dalecarlia i Tällberg. Detta blir den andra anläggningen där Cibola kommer att operera både verksamhet och fastighet, vilket innebär att Frösö Park Hotel på Frösön nu får ett systerhotell och tillsammans med Storhogna Högfjällshotell & Spa skapas spännande möjligheter för gäster som vill uppleva det bästa av både Frösöns puls och genuin fjällmiljö

- Vi har efter moget övervägande kommit fram till att  tiden är inne för en ny ägare att ta vid i Storhogna Högfjällshotells utveckling. Det har varit 11 fantastiska år med återkommande gäster och engagerade medarbetare vid vår sida. Vi känner att Cibola Holding är seriösa och kunniga hotellägare som kommer att förvalta och vidareutveckla det vi byggt upp, säger Charlotte Mannerson, vd Storhogna Högfjällshotell & Spa.

Storhogna högfjällshotell & Spa är vackert beläget i Vemdalsfjällen, med ett unikt läge på gränsen till kalfjället 755 m ö h. Här upplever gästerna en genuin fjällmiljö med härlig familjeskidåkning i mjukt böljande pister och längdåkning i perfekt preparerade spår. Hotellet har 53 rum, 170 bäddar och möteskapacitet för över 200 personer. Hotellet har även en unik vinterträdgård och prisbelönt spa som gör fjällsemestern oavsett årstid till en helhetsupplevelse för alla sinnen.

- Vi är otroligt glada över förvärvet av Storhogna, som med sitt strategiska läge mitt i fjällvärlden och vackra omgivningar passar väl in i vårt koncept, att skapa unika destinationer där plats för återhämtning, kontemplation och vila från vardagen finns, säger Jacob Dahlberg, vd Cibola Holding AB

MER INFORMATION

Jacob Dahlberg, vd Cibola Holding AB