PRESSRELEASE - Cibola förvärvar anrika Mora Hotell och SPA

Det växande hotellfastighetsbolaget Cibola Holding AB fortsätter sin expansionsresa genom att förvärva Mora Hotell & SPA med 140 rum i natursköna Dalarna. Den 2 maj tillträder den nya fastighetsägaren som köper hotellet av Pandox. Förvärvet innefattar enbart fastigheten. Driften kommer fortsatt att skötas av familjen Lund som drivit hotellet sedan 2018.

”Vi är ett litet, långsiktigt och modernt hotellfastighetsbolag med en uttalad profil att förvärva, utveckla och äga hotellfastigheter på destinationer med besöksanledning. Vi ser stor utvecklingspotential både i hotellet och i Mora som destination,” säger Jacob Dahlberg, VD på Cibola Holding AB.

Mora Hotell & SPA är beläget mitt i centrum av Mora med utsikt över Siljan. Hotellet har 140 rum, konferenslokaler, restaurang och bar, relaxavdelning samt ett fullt utrustat träningscenter.

”Hotellet passar perfekt in i vår växande portfölj där det geografiska läget med närhet till naturskön miljö, många sevärdheter och bra kommunikation, gör att vi bara ser möjligheter,” avslutar Jacob Dahlberg.

Cibolas portfölj består sedan tidigare av;
Frösö Park Hotel & SPA, Östersund
Dalecarlia Hotel & SPA, Tällberg
Storhogna Högfjällshotell & SPA, Storhogna
Aurum Hotel, Skellefteå